5 مزیت کلیدی راهکار ERP ابری برای خرده فروشان

سید مسعود امامیان

سید مسعود امامیان

27 آذر 1401

2:05 ب.ظ

بدون کامنت

فهرست مطالب


در این مقاله میخواهیم در مورد اهمیت نرم افزار برنامه ریزی سازمان (ERP) کلود را به اشتراک بگذاریم.

ماژول های erp چرا باید در سازمان از ERP استفاده کرد؟

ERP چیست؟ به صورت خلاصه و عامیانه نرم افزاری است که باعث می شود مدیران، سرپرست ها، کارکنان با کمک آن بتوانند هزینه های جاری شرکت را کنترل کنند. ماهیت این نرم افزار متشکل شده از نرم افزارهای کوچک تری مانند: انبارداری، تولید، مالی، مدیریت ارتباط با مشتریان و… همه و همه زیر مجموعه ی ERP بوده و این نرم افزارهای کوچک باعث می شوند که به مدیران و تصمیم گیران اصلی سیستم کمک کند که گزارش های راهبردی و کاملی را ارائه کند.

ماژول های ERPسوال مهم، چرا به ERP نیاز نیاز داریم؟

در سالی که گذشت چه در ایران چه در خارج کشور، مشکلاتی مختلفی رو ربرو بودیم. از مدیریت زمان های پرتی گرفته، تا مدیریت موجودی های انبار که در نهایت مدیریت هزینه ی سازمان به این موارد وابسته خواهد بود. اما چه چیزی می تواند تمامی ورودی ها و خروجی های سازمان را مدیریت کند؟ جواب درست سامانه های ERP یا همان برنامه ریزی منابع سازمانی هستند که در این چند سال گذشته، اهمیت آن ها برای مدیران باعث جلب توجه شده است. در ادامه 5 علت استفاده از ERP را برای شما لیست کرده ایم.

مدیریت زنجیره تأمین تاب‌آور با ERP

بر اساس نظرسنجی صورت گرفته توسط «انجمن مدیریت زنجیره تأمین[1]» در آوریل 2021، 75 درصد از تصمیم‌گیرندگان گزارش کردند که «اختلال زنجیره تأمین» علت اصلی محقق نشدن برنامه‌های سال‌های اخیر بوده است.

راهکار برنامه‌ریزی منابع سازمانی (ERP) ابری می‌تواند به ساخت زنجیره تأمین تاب‌آور و هوشمند، که قابل رصد و مدیریت از هر مکانی است کمک کند تا اطلاعات موجودی را به‌صورت آنی و شبانه‌روزی دریافت نماید. این امکان باعث می‌شود که کارکنان خط مقدم دسترسی به اطلاعات ضروری جهت بهینه کردن تولید، پیشگیری از تغییرات، و مدیریت اطلاعات موردنیاز را برای واکنش به فرصت‌ها و چالش‌ها داشته باشند.

کارآمدی مدیریت موجودی

برای خرده فروشان، موجودی یک دارایی تجاری است و داشتن یک سیستم مدیریت موجودی قابل اعتماد و مبتنی بر ابر برای حفظ سطح تحویل بهینه، ردیابی کالاها در حین حمل و نقل، دریافت اقلام جدید و مدیریت فرآیندهای انبار – در زمان واقعی بسیار مهم است. این تضمین می‌کند که می‌توانید هر محصولی را، در هر رنگ و اندازه‌ای که مشتری می‌خواهد، به موقع به آن مشتری تحویل دهید و آن را در هر مرحله پیگیری کنید.

برای بهینه‌سازی مدیریت موجودی، باید با حسابداری و در حالت ایده‌آل یک سیستم مدیریت انبار (WMS) یکپارچه شود تا معیارهای عملکرد در هر مرحله از فرآیند را در زمان واقعی دریافت کند. IMS معمولاً بخشی از یک سیستم ERP بزرگتر است که می تواند موجودی، حسابداری، نقطه فروش و مدیریت زنجیره تامین را در یک پلت فرم منسجم و کارآمد یکسان کند. یک سیستم ERP عالی بخشی از یک راه حل حتی بزرگتر خواهد بود که اطلاعات فروش، بازاریابی و مشتری را نیز متحد می کند.

تجربه خرید بدون دردسر

برآورده کردن انتظارات مشتری هنگام خرید به معنای فروش بیشتر است. برای برآوردن یا فراتر رفتن از این انتظارات در حال تغییر سریع، شرکت ها باید کانال های فیزیکی و دیجیتالی را به هم متصل کنند تا دیدی جامع از مشتری به دست آورند و سپس یک تجربه مرتبط و شخصی را ارائه دهند.

یک سیستم ERP مدرن می‌تواند به عرضه تجربه بهینه کمک کند. آن را می‌توان با راهکارهای تجاری ادغام کرد تا نمایی واحد از محتوا، دارایی‌ها، تبلیغات، موجودی و قیمت‌گذاری، جهت ساده‌سازی تسهیل مدیریت در سراسر کانال‌ها ارائه دهد. آگاهی از کلیه خریدها در تمام نقاط فروش، چگونگی تأثیر آن بر موجودی و شناسایی مشتری در لحظه، یک رویا نیست بلکه این روزها بسیار دست‌یافتنی است.

به حداقل رساندن نیروی کار یدی

بر اساس پژوهشی که در سال 2021 توسط «نمایشگاه تولید[2]» در بریتانیا انجام شد، 92 درصد کارکنان به‌طور متوسط 8 ساعت در هفته را به دلیل تلاش برای یافتن داده‌های مناسب و 24 درصد حتی تا یک روز کامل بهره‌وری را در هر هفته برای به دست آوردن اطلاعات جهت خدمت به مشتریانشان تلف می‌کنند.

امروزه مردم به گزارش‌‌ گرفتن لحظه‌ای همراه با گردآوری خودکار داده‌ها و تحلیل‌ها، با فشار دادن یک دکمه نیازمندند که راهکار ERP ابری مدرن دارای چنین ویژگی‌هایی هستند. آنها قادرند گزارش‌ها و تحلیل‌ها را متحول کنند و اطلاعات مهم را همان زمان و به همان روشی که نیاز دارید ارائه دهند، و بدون اتلاف زمان و هزینه، داده‌ها را جمع‌آوری و مدیریت کنند.

همچنین، راهکار ERP می‌تواند ایجاد و مدیریت سفارشات فروش، مدیریت موجودی و گزارش دهی مالی را خودکار کند.

تجارت متصل

بر اساس مطالعه‌ای که توسط «استفنی شوالیه[3]» (کارشناس تحقیقات در حوزه اینترنت و تجارت الکترونیک) در 7 جولای 2021 منتشر شد، بریتانیا دارای بزرگ‌ترین و پیشرفته‌ترین بازار تجارت الکترونیک در اروپاست و برآورد می‌شود فروش مستقیم به مشتری آن تا سال 2023 به میزان 50 درصد برای کالاهای مصرفی، مبلمان و وسایل خانگی و کالاهای ورزشی رشد کند. پیش‌بینی می‌شود فروش صنعت مواد غذایی و نوشیدنی نیز 27.5درصد افزایش یابد.

سیستم ERP ابری می‌تواند کانال‌های فروش تجارت الکترونیک را با فرایندهای تجاری کلیدی یکپارچه سازد. خرده‌فروشان با یکپارچه کردن سیستم‌های داده می‌توانند تجربه مرتبط و بهینه‌شده تجارت‌ الکترونیک، شخصی‌سازی بیشتر در سطح خریداران و فرصت‌های بیشتر فروش را به دست آورند. این منتج به هزینه‌های سربار کمتر، پردازش سریع‌تر و دید بهتری نسبت به داده‌های مالی و سفارش خواهد شد.

 

 

پیشنهاد کیاس:

بررسی نرم افزار ایزارپی EASRP شرکت آسان کیا سیستم

 

 

[1] Institute for Supply Chain Management

[2] Manufacturing Expo

[3] Stephanie Chevalier

 

منبع: dynamo-global

آیا از این مقاله لذت بردید؟

به جامعه ما بپیوندید و هر هفته به روز شوید. از مقاله های ما با خبر بشوید. ایمیل خود را در قسمت زیر وارد کنید.

ایمیل از شما

اخبار روز از ما

کامنت ها

منتظر دیدگاه خوبتان هستیم. دیدگاه های شما به ما انرژی مضاعف میده. مرسی

دیدگاهتان را بنویسید